Haluan oppia lisää! Emännänkyhmy? Haluan päästä someniskasta ja leskenkyttyrästä eroon.

Tuntuuko niskassasi kohonnut kohta? Näkyykö se profiilissasi? Onko se häiritsevä kyhmy, jota pyrit peittelemään hiuksilla tai huivilla? Olet ehkä kuullut vanhan sanan emännänkyhmy…

Kaikilla meillä on kaularangan alin nikama hieman ulkoneva. Se on tunnusteltavissa rangasta takaa sormin. Mutta tämän kohdan ei kuulu olla kyhmynä. Joskus tähän kohtaan alkaa kertyä ikäänkuin patti. Emännänkyhmy on rasvaa ja sidekudosta. Suurin syy kyhmyn muodostumiseen on kuitenkin huono ryhti.

Jos asentosi on etukumara, hartiasi kääntyvät eteen ja pääsi on työntyneenä eteenpäin, kyhmy muodostuu. Voit koittaa laittamalla käden niskallesi ja tehdä päälläsi liioiteltua eteenpäin työntöä. Tunnet eron.

Videolla puhun someniskasta, kuten kerroin se tulee pään kallistuneesta asennosta. Eli taas kerran se pään virhe asento. Ehkä olet tiedostanut tämän itselläsi, nähnyt jo pienillä koululaisilla tai ikään katsomatta julkisissa liikennevälineissä. Suurin osa matkustajista surffailee kännykällä. Jotain on tehtävä! Kallistunut pääsi asento suurentaa kyhmyä niskassasi ja tekee huonoa lihaksillesi. Jatkuva väärä asento saa aikaan jopa pysyviä muutoksia, apua siihen täällä.

Onko sinulla päänsärkyä? Syy ja seuraus: Huono ryhti saa aikaan kyhmyn ja someniskan. Syyllinen on pään virheellinen asento. Päänsärky voi olla seurausta siis virheellisestä asennostasi. Lihaksistosi ei toimi tällöin optimaalisesti vaan provosoi lihasjännityksiä, niska-hartiaseudun särkyä ja pantamaista tunnetta otsalla.

Miten siis pääset eroon tuosta häiritsevästä kyhmystä ja sen mahdollisista ikävistä oireista?

Vastaus on oikea ryhti ja tärkeintä on pään oikea asento. Kun pääsi kelluu vapaasti ylimmän nikaman päällä, sinua ei vaivaa päänsärky, niska-hartiavaivat eikä leskenkyttyrä. Jos haluat päästä eroon kyhmystä ja sen haittavaikutuksista, klikkaa tästä ja saat itsellesi kaikki opit ”miten minä pääsin eroon someniskasta”.

Minun mielestäni tärkeintä ovat pienet oivallukset. Se, että hahmotat asentosi nyt. Kun hahmotat sen, voit tehdä siihen muutoksia. Kiinnitä siis päivän aikana huomiota minkälaisissa asenoissa vietät paljon aikaa.

Opetan sinua lempein liikkein huomaamaan miten helpolla pääset korjaamaan virheasentojasi. Aina ei tarvita kuntosalia ja hikirääkkiä. Ryhdin rakentamisessa lähdenkin ohjaamaan sinua sisältä käsin. Tulet huomaamaan, että nämä pienen pienet liikkeet auttavat sinua parempaan ryhtiin. Liikkeet ovat niin hienovaraisia, että niitä on helppo tehdä vaikka bussipysäkillä odotellessa. Liikkeet on helppo ottaa arkeen mukaan. Et tarvitse tunnin treeniä joka päivä.

Opittuasi liikkeet, sinun on helppo pitää ryhti hyvänä ja kyttyrä poissa. Jos haluat eroon emännänkyhmystä, klikkaa tänne.

Lue lisää aiheesta: